Desatero pro zdravé stravování na cestách

Jak na to? 

Užít si cestování. Poznat co nejvíce a zůstat celí? Jen čtěte! Pobaví i zkušeného cestovatele. 

Fotolia 83198044 XS

Fotolia 68875739 XS

Fotolia 83198044 XSCestujete na krátký výlet. Jeden den až týden. Velkou část cestování strávíte v autě, autobusu či vlaku. Jak vypadají vaše stravovací návyky? Jak jste na tom s pitným režimem? Kde se během výletu stravujete? A koresponduje to se zdravou stravou nebo do sebe naházíte, co vám přijde pod ruku?

Zdravá strava na cestách je kříž, pomyslíte si. A nebo alespoň něco o drahotě zahraničních restauračních zařízení.

Jaké možnosti se nám při stravování na cestách vlastně nabízejí:

  • Restaurace. Kromě výjimek většinou drahé. Nebo… na ně není pro vytíženost programu zkrátka čas.
  • Fastfoody. Ale přece jenom je to jídlo. Rozhodně levnější než v restauracích. A bezkonkurenčně nejméně výživné. Na chvíli vás zasytí a poté zůstanete zcela bez energie.
  • Hladovění. Pro hledače alternativních životních stylů. Pro smrtelníky k nepřežití.
  • Sousedův baťoh. Lepší alternativa hladovění. Méně dobrá pro spolucestující.
  • Vlastní zásoby a nákupy v supermarketech. Ano alternativa nám z dob minulých velmi blízká. A pro zdravé stravování ta pravá.

Chcete se zdravě stravovat i na cestách? Inspirujte se, jak na to:

1. Plánujte dopředu

Harmonogram výletu znáte. Víte, kde spíte, kdy si dáte volno a kde je možnost nákupu. Promyslete tedy stravování celého výletu. Co si dáte k snídani, obědu či večeři. A co když vás přepadne mlsání? Nenechávejte nic náhodě. Sami víte, kdy dostanete hlad. Pokud večeříte v 18 hodin, pravděpodobně vás přepadne vlčí hlad právě v tuto dobu. Jste připraveni nebo skončíte ve fastfoodu?

Fotolia 47236466 XS syry

Ochutnávání a dobroty k cestování patří. O to se nesmíte ochudit :-)

2. Kupte si chlaďák

Chladící tašku oceníte zejména ve chvíli, kdy vás netíží nedostatek volného místa. Ideální varianta do auta či autobusu. Sýry. Uzeniny. Čerstvé ovoce a zelenina. Přežijí bez úhony a přímo k nakousnutí celou dobu cestování.

3. Šťavnaté billboardy

Radši se držte volantu a koukejte na cestu. Reklamy na billboardech vás svádějí šťavnatými hamburgery a zlatavě vysmaženými hranolky. S chlazenou colou na vyhřátém parkovišti. A zrovna ve chvíli kdy máte největší hlad. Dostupné kdekoliv a kdykoliv. Nechte ruce na volantu. Chladicí tašky přece skrývá lepší dobroty, které vás nabijí energií na dlouhé cesty.

spizmaly

Například Maďaři jsou skvělí kulináři. Jejich vánoční trhy nenechají nikoho chladným.

4. Proteiny pro energii a sílu

Nakupte si ořechové tyčinky, kvalitní musli tyčinky, ořechy a sýry. Ale třeba i vajíčka vařená natvrdo. Dodají sílu. Zaženou hlad. Podpoří koncentraci a pozornost při řízení.

5. Čerstvá zelenina a ovoce

Bez ní vám bude chybět energie. Šťáva. A to doslova a do písmene. Čerstvé ovoce a zelenina nasytí, napojí i osvěží. K tomu pár ořechů, kousků sýra a ideální svačinka či příloha k hlavnímu jídlu je na světě.

Pixmac000067480109

Ovocné trhy jsou v každém městě. Malé obchůdky s potravinami také.

6. Křupy křup

Křupavé chlebíčky, knackebroty, suchary všech druhů. S kouskem šunky, sýru a rajčete doplní síly během dne.

7. Supermarkety

Na supermarkety, malé obchůdky či zelný trh narazíte v každém městě. Nakupte ovoce či zeleninu, nápoje a něco dobrého k zakousnutí. Odeženete vlčí hlad a odoláte prvnímu okénku s pizzou.

8. Voda zdarma

Pijte vodu. A mějte ji vždy dostatek. V každém městě můžete využít řadu fontánek s pitnou vodou. Mějte po ruce svoji bandasku a pravidelně ji doplňujte. 

9. Fastfoody raději vynechte

 Vyhněte se fast foodu jednou provždy. Zapomeňte na hranolky, hamburgery, grilované klobásy, párky v rohlíku i pizzu. Zapomeňte na sladkosti a sladké nápoje. Jídlo z rychlého občerstvení je plné cukrů a toxinů. Místo přívalu energie vás schvátí únava i špatná nálada. A přece nechcete trávit výlet v křečích.

10. Snídaně jako základ i na cestách

Většina poznávacích výletů zahrnuje i snídani. V mnoha případech formou bufetu. Využijte, že ji pro vás někdo rád připraví a v klidu si vychutnejte. Budeme mít energii po celé dopoledne.V kufříku se neztratí. Pro případ nouze je dobré mít v kufříku zašité nějaké ty zásoby na horší časy. Pár křupavých chlebíků to v každém případě. Paštika a sardinky. Kousek vakuovaného tvrdého salámu sardinky a baby karotky. Hodit se Vám bude nožík, utěrka a lžička pro případ, že si během dne koupíte jogurt.

A že si pomlsáte na pár kopečcích zmrzliny? Vychutnáte šťavnatý domácí hamburger? A zalijete je korbelem piva? Vždyť jste na dovolené. Svět se nezboří. Jezte tak, ať si užijete cestování a zážitků plní energie a zdraví.

Vyzkoušejte naše jednodenní cestování s vlastními svačinami

Neto se nechte zhýčkat vícedenními zájezdy se stravou jako od maminky.

 
Fotolia 84798322 XS

 

Facebook

Cestovatelský žurnál

Váš e-mail
(*)
Vepište svůj email
(*)
Neplatný vstup
zpracováním osobních údajů
Zaškrtněte pole prosím.

Uspořádejte si svůj zájezd